söndag 23 augusti 2009

Draco Dormiens Nunquam Titillandus

Såg Harry Potter and the Half-Blood Prince igår. Visst var det en bra film, men som vanligt kan jag inte låta bli att störa mig på de detaljer som inte stämmer överens med boken. Bland annat så saknas slaget på Hogwarts, Fenrir Greyback biter inte någon och framför allt: varför i hela friden har de placerat Kråkboet på det där stället? Så ska det inte se ut!

Alan Rickman är lika bra som alltid, och Helena Bonham Carter är helt fantastisk som Bellatrix Lestrange. Bellatrix är en av mina favoritkaraktärer, hon är helt jäkla galen. :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad jag håller med dig! Snape gör ju nästan hela filmen själv.
Men den är ganska bra. Tycker bara dom har fokuserat på lite fel saker. Mer på Ron-Lavender-Hermione än på horrokruxer och så.
Tyckte slutet gick alldeles för fort och Dumbledore var inte alls så sjuk som jag har föreställt mig.

Men vad man saknar att läsa böckerna när man ser filmerna sådär. Jag hade ju högläsning för Micke i typ ett halvår och nu vägrar han låta mig läsa dom själv. Han vill att vi ska läsa högt igen, när han är sugen.

Så han får helt enkelt snart bli sugen igen då! :)

(Om en månad är det Nedsläpp!! :D)

/ Catrine