onsdag 28 augusti 2019

Förändringar och överraskning

Utöver den uppenbara stora förändringen som är på gång så är det andra saker som sker i livet också.

Från och med nästa vecka splittar jag min tjänst i två delar. 50% kommer jag jobba som jag gör idag, med övergripande kvalitetsarbete. Resterande 50% kommer jag jobba på individ- och familjeomsorgen och det ska bli så himla kul! Jag kommer köra på heldagar på respektive ställe, så ena veckan blir det två dagar på IFO och tre med staben och så tvärt om veckan efter. Att köra halva dagar här och där känns bara omständligt och så här känns det som att jag minskar risken för att jobba mer än 100% totalt.

En annan förändring är att jag inte kommer vara Hannah Eriksson särskilt länge till. Förra veckan skickade jag in en ansökan om byte av efternamn till skatteverket och om de inte protesterar kommer jag snart vara Hannah Jörnestad istället. Det kommer givetvis kännas konstigt ett tag, men samtidigt har jag funderat på detta i omgångar i ungefär 10 år så det känns också väldigt bra.

Överraskningen då? Jo, häromdagen hörde Sofie av sig och ville ha upp mig en helg i november. Hon hade nämligen hittat biljetter till något som skulle vara väääääldigt Hannah & Sofie. Jag har lovat att inte googla vad det skulle kunna vara men HERREGUD så nyfiken jag är! Ska bli så kul!

17+3 i söndags, det har börjat hända lite

Inga kommentarer: