torsdag 29 augusti 2019

Vecka 19


Nu har det hänt grejer! Under den senaste veckan har det sagt POFF och så var det en liten mage där. Tar jag i riktigt ordentligt kan jag fortfarande dra in den men bara ytterst lite. Jag behöver inte heller vara kissnödig för att kunna känna livmodern men det underlättar fortfarande om jag ligger ner. Det verkar vara en hel del aktivitet på eftermiddagar och kvällar. Lägger jag mig i soffan när jag kommer hem från jobbet så är magen ofta sned, och under tiden jag ligger ner brukar det liksom jämna ut sig eller skifta till andra sidan. Det känns helt tokigt att jag inte känner något ännu när det uppenbarligen är en del rörelser där inne. Jag veeeet, bebisen har fortfarande rätt så mycket utrymme att röra sig på men det är ändå knäppt. Det har visserligen varit några tillfällen som skulle kunna vara bebisen men jag vet inte. Har heller ingen aning om moderkakans placering så jag vet inte om det spelar in.

Jag har märkt att jag lätt svullnar om fötterna och att vaderna blir stelare. Vänster ben är snäppet värre än det högra. Är väl medveten om att jag kommer behöva stödstrumpor men jag försöker ignorera det tills det blir höst och de kan gömmas i kängor och stövlar... I en fåfäng förhoppning att kanske undvika bristningar smörjer jag in mig med bio-oil varje kväll. Fungerar det så är det toppen. Fungerar det inte så blir min hud ändå extremt torr så fort det blir höst och vinter, så det kan inte skada.

1 kommentar:

sofie sa...

Köp stödstrumpor säger jag! Bättre att börja nu medan du själv kan få på dom!
Finns massa olika färger och mönster att välja på!!