söndag 11 augusti 2019

Sista semesterveckan

Den började med att jag i måndags åkte ner till Hyllie för att hämta Jonas som kom med tåget från Kastrup. Kollade inte trafikinformationen så noga så mellan Landskrona södra och Center Syd hamnade jag i en väldigt lång och långsam kö. Det verkar vara något med mig och färder mot flygplatser alltså... Som tur var gjorde det inte så mycket eftersom Jonas flyg hade blivit lite försenat. Jag fick en fin present i form av smink från Dior, vi tog en liten shoppingrunda på Emporia och sen åkte vi hem och bara slappade.

I tisdags gjorde vi inte mycket mer än att åka till Hyllinge Cash och fylla på lite basvaror. Det är knappt värt att nämna om det inte vore för att jag efter 5 års gnäll om världens godaste leverpastej ÄNTLIGEN hittade den här nere! Fantastiskt både ur smaksynpunkt och för mitt låga blodvärde som antagligen medför lite låga järndepåer.

Onsdagen spenderade vi först med fiske ute på Kullaberg. Vi hade sån tur att vi var ensamma ute vid bästa stenen, och vi hann få några timmar där innan regnet började hota. På kvällen blev det grillkväll i Höja.

Torsdagen regnade bort. I fredags bestämde jag mig för att jag ville se något nytt så vi tog en tur till Landskrona. Parkerade i centrum och promenerade ut mot Citadellet och småbåtshamnen, väldigt mysigt! Igår var vi nere på stan i ösregnet och tog en öl (ja, inte jag då...) med en kompis och på kvällen såg vi 2001: A Space Odyssey. Jag kan fortfarande inte bestämma mig för om den var fullständigt briljant eller det sämsta jag sett.

Idag har vi varit effektiva. Tvättat, städat, bytt lampa på bilen (dvs varit hos Fredrik och fått hjälp med det), bokat tid för besiktning, tvättat bilen. Nu är Jonas iväg och fiskar och jag sitter här och är helt fantastiskt trött. Är inte jättesugen på att börja jobba igen imorgon, men det ger sig när jag väl kommer dit. Har ändå en spännande höst framför mig eftersom jag ska dela min tjänst lite!

Det allra bästa med den här veckan kom dock alldeles nyss: min svägerska har fått sitt fjärde barn! En liten flicka ❤ Rätt så häftigt att de har pojke-flicka-pojke-flicka nu :)

1 kommentar:

Sofie sa...

Låter som en härlig sista vecka på semestern!

Ja det är rätt fräckt att det är varannan med flicka, pojke!

Och nu i efterhand så kom jag på att Anna och My har samma födelsesiffror fast på olika håll, 8/11 och 11/8