torsdag 22 augusti 2019

Vecka 18



Snart halvvägs! Det känns fortfarande inte som att det händer särskilt mycket, men sakta men säkert blir magen större. Den är mer eller mindre spänd hela tiden men inte särskilt hård ännu. Jag kan som sagt känna livmodern nä jag är riktigt kissnödig och ligger jag ner då kan jag se rätt så tydligt. Häromdagen var den helt sned, det såg helt fantastiskt roligt ut! Tycker det är väldigt fascinerande att jag inte känner något ännu när bebisen uppenbarligen bökar runt en hel del.

Om ca 2 veckor har vi tid för rutinultraljudet. Jag är så nyfiken på vad det är för filur vi väntar på, och min magkänsla säger absolut ingenting om kön så jag hoppas att de kommer kunna se det! Även om vi skulle få veta kommer vi antagligen akta oss för att börja kalla bebisen för något specifikt namn. Vi har ett gäng favoriter men vem vet, vi kanske inte alls tycker att det passar sen.

Rent praktiskt så har vi börjat spåna lite på vagn, men det samt babyskydd tänkte vi ta tag i ordentligt efter ultraljudet. Har köpt lite kläder hittills men inte jättemycket. En stor sorg är att vi vet att vi en dag kommer behöva ge upp vår fantastiska lägenhet. Hur vi än vrider och vänder och funderar på det så blir det inte riktigt bra. Som tur är så är det ett bra tag kvar tills det blir en nödvändighet. Drömmen vore att en lite mer lättmöblerad trea eller fyra blir ledig i trappuppgången bredvid!

1 kommentar:

Sofie sa...

Sätter verkligen igång många tankar att vänta barn.
Vet inte hur många gånger vi ifrågasatt boendet sedan första barnet.

Ska bli så kul att se vad ni kommer skaffa för vagn och annat!