söndag 11 augusti 2019

Vecka 16



För min egen del känns det som att det inte händer så mycket just nu. Kanske något fladder här och där, men är fortfarande osäker. Känner livmodern när jag vaknar men så fort jag kissat så sjunker den undan. Vid den här tiden kan man börja känna så kallade Braxton Hicks-kontraktioner, men jag är osäker på om det är det eller lite molvärk pga att livmodern växer.

Har inga direkta cravings, men har blivit kinkigare med vad jag vill ha. Kan inte tänka mig att äta nötkött och tanken på varm dryck är äcklig. Vill ha salt mat och skulle kunna äta stuvade makaroner flera gånger i veckan, men det är mitt normaltillstånd så det räknas inte riktigt!

1 kommentar:

Sofie sa...

Häftigt där i början när man inte alls vet om det är fladder från bebis eller tarmarna eller bara allt som möbleras om på insidan!