fredag 2 augusti 2019

Vecka 15

Mina appar säger att barnet nu är ungefär 8 cm långt, att revben blodkärl och näthinnor syns genom den tunna huden, huvudhår och ögonbryn blir grövre och lanugohår börjar täcka kroppen. Barnet kan uppfatta ljud men hörselcentrum är inte färdigutvecklat så hörseln är lite sisådär ännu.

Min egen status är att jag mår som jag gjort hela tiden, jag är trött (dock inte lika trött som förut), är konstant hungrig (vilket är en fantastisk känsla efter aptitdödande mediciner) och har halsbränna då och då. Hade lite lågt blodvärde vid inskrivningen (normalt för kvinnor är 120-150, jag hade 110) så jag lär säkert behöva järntillskott snart. Det nya som dykt upp den senaste veckan är restless legs på kvällarna ibland. Har ingen direkt mage ännu utan känner mig mest lite småtjock, är dock större på kvällen än morgonen och då har den faktiskt börjat få lite konturer. I onsdags kände jag något som kan ha varit ett första litet fladder, men eftersom jag inte har något att jämföra med vet jag inte riktigt. Vi har fått tid till rutinultraljudet så skulle gärna hoppa fram några veckor!

Jag har varit vaken sedan kl 04, försökte somna om efter att Jonas gått hemifrån strax innan 05 men det gick åt helvete. Jag som redan har en trött period tidig eftermiddagar just nu lär ju behöva en power nap sen... Jaja. Nu frukost!

1 kommentar:

Sofie sa...

Har du inte börjat äta järn så gör det!
För oj vad det där järn värdet kan sjunka snabbt och sen är det svårt att komma ikapp!

Fick tipset av en barnmorska denna gång att ta tabletten på kvällen vet inte varför men på något sätt så underlättade det faktiskt lite för magen som annars har en tendens att bli stenhård redan efter första tabletten....