måndag 11 november 2019

Baby shower!

Ja, det visade sig vara en baby shower som var min överraskning! Jag har väl snuddat vid tanken då och då men det har funnits andra saker som hade kunnat vara aktuella så jag har inte vågat gissa alls. Klockan 14 i lördags knackade jag på hemma hos Sofie och när jag klev in i hallen hoppade ett helt gäng fram. Kanske största förvåningen var att Catrine hade åkt hela vägen från Sundsvall för att vara med!

Började med lite bubbel!

"Sofie flytta dig från ballongen!"
"Okej!"

Sen löste det sig och kanske den mest ordentliga bilden på oss någonsin togs :)

Fika i stora lass och lika mycket skratt! Kändes som att vi åt hur mycket som helst och ändå blev det massor över. Hörde rykten om att de yngsta i familjen Gustavsson blev väldigt nöjda med det dagen efter ;)

Presentöppningen assisterades fint av Cornelia! Fick så mycket fina grejer, en klassisk blöjtårta med smått och gott, böcker, kläder, filtar och en tekalender.

Sedan var det dags för lite lekar. Så här tyckte jag om att gissa barnmaten, haha. Första instinkten här var att skippa burkmat i så stor utsträckning som möjligt. Fick 2/6 rätt vilket ändå var godkänt, fasiken så svårt det var! Fiskrätterna kunde jag inte ens få fram en vettig gissning på, det smakade absolut ingenting. Vi gissade även datum, längd och vikt, även jag fick gissa så vi kan vara säkra på att han inte kommer den 31 januari, inte heller kommer han vara 50 cm eller väga precis över 3 kg...

Folk droppade av efter hand men jag, Catrine och Sofie blev kvar och satt och pratade om allt möjligt tills klockan blev 22. Sofie körde Catrine till hotellet och jag åkte till mina föräldrar helt marinerad i kärlek. Tack livet för att du gett mig dessa kvinnor! 💗


Så mycket fina saker! Ni ser LHC-mössan och halsduken? Jag visste att Sofie köpte två set när Hugo var bebis och jag visste att hon sparade ett, men att det fanns kvar? Helt fantastiskt! T-shirten bredvid var det jag som köpte till Hugo och nu ska den få gå i arv. Jonas muttrade lite när han såg den men det kan han göra bäst han vill! 😄


Inga kommentarer: