måndag 4 november 2019

Halvvägs genom vecka 28



Han börjar bli stor! Men samtidigt så liten, dock känns han inte så liten alltid. Det har tillkommit nya rörelser, det känns som att han tar spjärn upp mot revbenen eller ut mot sidan och så kommer en knuff/spark på motsatt sida. Det är jättemysigt men samtidigt undrar man ibland vad tusan som pågår där inne. Ett ultraljud nu hade varit roligt! Hans mjölktänder bildas, ögonfransar och bryn har vuxit fram och han kanske har börjat drömma.

Jag börjar känna mig lite otymplig men hittills bara när jag ska ändra position i sängen eller i soffan, och när jag ska ta på mig strumpor... Tror att jag har börjat få sammandragningar, inga som känns av på något vis mer än att magen känns hård ibland. Har ont i höfterna allt oftare men det är inte särskilt farligt ändå. Har i alla fall köpt en amningskudde som jag ska testa att sova med.



Häromdagen tvättade vi kläderna vi köpt hittills, det var en märklig känsla. Så svårt att föreställa sig att en liten människa ska ha dessa kläder snart. Vår lilla människa. Himla konstigt.

1 kommentar:

Sofie sa...

Trots fyra barn så är det lika märklig känsla varenda gång man tvättar dom där första kläderna och försöker föreställa sig att det ska vara en liten person I dom där kläderna! En liten person med personlighet, galet!

Jag sov med en kudde mellan knäna nu när jag väntade My, underlättade faktiskt på ngt konstigt sätt.