torsdag 7 november 2019

Vecka 29



Hej vecka 29 och tredje trimestern! Eller tredje perioden som jag kallar det, inspirerad av en kompis som också relaterar allt till hockey. Trimestrarna är perioder och BF är nedsläpp. Hoppas slippa förlängning bara...

Det här med att det inte finns lika mycket plats att röra sig på längre - jag märker det! Det trycker åt ena hållet och slåss eller sparkas åt andra. Ibland funderar jag på om han övar på att dyka eller nicka. Då och då känns det som att ett knä eller en armbåge dras längs med hela magen och det händer att en spark får hela min kropp att rycka till. Hjärnan kan nu kontrollera andning och kroppstemperatur, han närmar sig snart 40 cm och även om jag vet att jag också kommer växa mer så undrar jag ibland hur ytterligare 10 cm ska få plats.

För egen del är det inte så mycket nytt under solen. Fortsätter ha ont i höfterna ibland och hatar att gå upp för sista backen från knutpunkten. Testade att sova med amningskudden inatt men tyckte inte att det gjorde någon skillnad. Ska prova att ha den på ett annat vis också, hjälper inte det så får det nog vara. Imorgon ska jag göra glukosbelastning hos barnmorskan och jag ser inte direkt fram emot den där sockerlösningen. Är inget stort fan av söta saker utan vill ha det mer syrligt och surt, men enligt min barnmorska fick man ha hur mycket citron man ville i så det kanske underlättar lite. Ska i alla fall ge det ett försök!


Me and my boys

Inga kommentarer: