måndag 4 november 2019

Långhelg, hockey och nytt efternamn

Jag brukar försöka vara ledig någon dag under höstlovet, i år blev det torsdag och fredag. Fantastiskt skönt med långhelg! Den inledde jag med ett frisörbesök efter jobbet i onsdags och sedan med att inte göra ett dugg under torsdagen.

I fredags började vi med en föräldrautbildning på BVC. Det var väl inte jättemycket nytt som nämndes men den kändes ändå bra. Jag har tidigare varit inne på att välja just denna BVC dels för att jag redan genom vårdvalet tillhör Capio Söder, men också för att vi bara har några 100 meter dit. Den känslan förstärktes nu eftersom de har det mesta samlat under ett tak där och det kändes bra.

Efter den utbildningen åkte vi till Ullared. Antagligen den enda gången jag kommer få med Jonas dit utan hot eller kidnappning inblandat, haha! Vi kom dit vid 14 ungefär och visst var det folk, men inte så hysteriskt mycket. Lyckades bocka av det mesta på listan och givetvis blev det lite övrigt smått till oss och hemmet, och ändå blev det inte så dyrt. Lite saker har vi kvar men vi börjar känna oss ganska redo. På väg hem stannade vi på Maxi och köpte enkel middag i form av grillad kyckling och pastasallad (den som säljs i delikatessen där är SÅ GOD!) och sedan var jag helt slut.

Badbalja, skötbädd och blöjhink. Har läst delade meningar om huruvida det sistnämnda är nödvändigt eller ej, men eftersom vi bor som vi gör tänkte jag försöka minimera mängden spring med soppåsar.

Lite kläder i storlek 50. 

Lite smått och gott. Amningskudde, inlägg, amningsbh, febertermometer, flaskor, nappar, flaskborste, haklapp, snuttedjur, bäddset till spjälsäng, spegel till bilen, överdrag till skötbädd och babyolja. 


Lördagen var också en sån där dag då vi inte gjorde ett dugg. Spelade tv-spel, kollade på dokumentärer på netflix och lagade enklast möjliga mat då vi bara slängde in revben och pommes i ugnen. Igår fyllde jag år och eftersom vi har traditionen att den som fyller får bestämma mat så blev det våfflor till frukost och högrevsburgare till middag. Mums! Köpte lite presenter till mig själv, en tröja på NA-KDs outlet nere i Södergallerian och en ögonskuggepalett på Normal. Min present från Jonas får vänta tills i vår, den är nämligen att han betalar en del av min nästa tatuering! Jag får själv ansvara för att boka tiden och jag tänker april-maj någon gång. Den ska nämligen sitta på armen och jag tänkte försöka slippa att behöva ha så mycket kläder över den.

Hockeymässigt var vecka 44 ÄNTLIGEN en bra vecka för LHC! Först vinst mot hv i torsdags. Efter ett gäng tappade ledningar var det väldigt skönt att laget tog sig samman och vann trots att de i andra perioden tappade 3-1 till 3-3. I lördags var det Rögle borta och det var ingen match jag förväntade mig poäng i alls, men det blev vinst på övertid! Vi bojkottar dessa matcher så jag har inte sett mer än resultatet och målen, men så himla skönt. Synd bara att lagen ovanför också lyckades vinna så att vi fortfarande är sist...

För övrigt godkände skatteverket min namnändring så nu har jag hetat Jörnestad i snart 3 veckor. Namnbytet har nu börjat slå igenom på exempelvis 1177 och internetbanken så det är dags att ta tag i att byta ut körkort, bankkort och sånt. Och att be hyresvärden byta namn på brevlådan. Och lära mig att sluta svara Eriksson på jobbet, vilket verkar vara det svåraste av allt.

1 kommentar:

Sofie sa...

Ser ut som att ni skaffat det mesta nu! Spännande!
Snart bara bebisen som saknas!

Måste vara lite tungt att vara linköpings supporter när det går så bra för rögle supportern(bitvis) hemma!