fredag 8 november 2019

På en mack längs med E4

Jag överlevde glukosbelastningen! Det var i ärlighetens namn inte så hemskt som jag hade föreställt mig. Skulle knappast beskriva det som gott men jag fick en flaska citron och kommentaren "blanda i så mycket du vill" och då blev det hanterbart. Översötad lemonad med lite bismak av hostmedicin, ungefär. Kunde inte dricka det på 5 minuter men väl på 15 och jag mådde som vanligt under tiden. Fick resultatet 4,7 innan och 4,8 efter vilket var jättebra, så min kropp hanterar visst socker alldeles utmärkt. Under de två timmarna man skulle vänta kunde jag dels sitta och jobba lite och dels gjorde barnmorskan den vanliga kontrollen så tiden gick faktiskt ganska snabbt. Igår åt vi pizza till middag och det blev lite över, det smakade gudomligt som sen frukost/tidig lunch efter detta kan jag säga!

I övrigt så följer SF-måttet sin kurva, hjärtljuden var fina och barnmorskan fick sig en spark när hon kände på livmodern, haha! Blodvärdet hade sjunkit lite lite till, men jag ska bara fortsätta med järntabletterna som jag gjort hittills. Hon tog lite nya provet för att kolla B12 igen men trodde inte att det skulle vara något, jag har ju precis bytt efternamn så dessa prover var mest för att få resultat under rätt namn, haha.

Nu ska jag fortsätta köra. Det här är nämligen skrivet under min bensträckare vid en mack i Skillingaryd. Jag är på väg till Östergötland för att imorgon göra.... Fan vet! Sofie har hittat på något men inte sagt ett ljud om vad den jäkeln. Så nyfiken! 😄


1 kommentar:

Sofie sa...

Ska väl inte säga att den är varken äcklig eller god den där "drickan" mer att den är så tjock och att det tar emot att dricka den nästan...
Men skönt när det är över!

Sv: skönt när man kan börja räkna ner!

Ja My är verkligen den hon är! Svårt att förklara och tror inte ngn egentligen förstår henne än, men det kommer bit för bit!

Kloka tankar inför förlossningen!
Tror det är viktigt på ngt sätt att inte ha låst sig vid hur man vill att det ska vara då är så ovisst både hur det börjar, fortsätter och slutar och att vissa beslut kan man själv inte ta så då är det nog bra att vara förberedd och ta det lite som det kommer :)