söndag 29 december 2019

Julen

Julen 2019 var lugn och avslappnad, precis som jag vill ha den. Det var också en konstig jul eftersom vi mest vill att tiden ska gå, vi går ju liksom och väntar på något större... Jag hade inte funderat på det tidigare, men när vi skulle åka kändes det faktiskt lite nervöst att åka så långt så här sent. Man vet ju aldrig! Vi packade dock en liten förlossningsväska ifall att, så nu är vi nästan klara på den punkten också. Lite småsaker som kamera och laddare och sånt ska i också, men det är ju svårt att lägga dit redan nu!

Julafton var lugn och mysig med närmsta familjen och som vanligt massor mat. Juldagen gjorde vi absolut ingenting. På annandagen var vi i Linköping en sväng, kollade i mellandagsrean och gick på hockey! Tyvärr slutade det med förlust på straffar men jag fick i alla fall se en hemmamatch igen! Den 27 var vi först i Linköping igen för en fika med Pernilla. Hon skulle varit med på min baby shower men fick förhinder så vi gjorde så här istället. Väldigt trevligt och alldeles för länge sedan! Sedan tillbaka till Boxholm, packa in allt i bilen och mot Helsingborg. Hade kunnat stanna längre men mina höfter saknade sin egen säng rätt ordentligt!


En julkula


Om jag gnällde om att det var en plastgran? Givetvis!


Vi fick till och med besök av tomten! Stackars pappa missade det eftersom han i år igen lyckades "gå och panta" vid fel tillfälle...


Bebisen är nu välutrustad!


Och min faster har gjort världens finaste saker till bebisen!



1 kommentar:

Sofie sa...

Låter som att ni hade en mysig jul!
och vad kul med tomte!
Det är sånt man liksom glömmer bort innan man får barn att tomten ska komma på julafton.
Med emils släkt var det alltid tomte då där alltid är småbarn och alltid varit på något sätt.

Kanske får bli en tomte på Olsson jularna nu med kanske...
Detta året hade Martina fixat så ngn helt annan var tomte så till och med Casper velade i tron minsann för ALLA vuxna var ju kvar i rummet när tomten kom.