fredag 20 december 2019

Vecka 35



Det mesta handlar nu om att han ska lägga på sig vikt tycker jag. Han har lagt på sig mer fett, huden har blivit mindre genomskinlig, han sväljer fostervatten och kissar, övar på sugrörelser, benmärgen börjar producera röda blodkroppar och lungorna är vanligtvis färdigutvecklade nu. Om det stämmer att han i början har samma dygnsrytm som i magen så får vi ställa in oss på både tidiga mornar och sena kvällar. Verkar som att jag får lära mig att sova på dagen, något som jag varit komplett värdelös på i vuxen ålder.

Jag känner mig lite trött och öm. Känner av foglossning ibland och vaknar någon eller några gånger under nätterna. Fördelen är att jag somnar om på någon minut igen, det har aldrig hänt tidigare. Trots detta så finns det fortfarande en stor dissonans mellan hur gravid jag faktiskt är och känslan i kroppen. Jag försöker inse att jag inte kan göra allt som vanligt eller lika snabbt som tidigare men det är svårt! Har bett Jonas om hjälp på den punkten och det underlättar, jag ska bara lära mig att lyda honom direkt istället för att försöka protestera lite.

Exakt så här känns det när jag vaknar av att jag har försökt vända på mig

Inga kommentarer: