söndag 29 december 2019

Vecka 36



Vecka 36, herregud! Jag tycker att det var ungefär igår det var vecka 6. Det buffas och bökas som bara den, jag har inte lyckats se någon fot men känner ofta en. Försöker man peta och kittla/klia lite när man hittar en fot så får man numera gensvar. Ibland dras foten bara undan men ofta får man en spark tillbaka! Vi försöker ju provocera fram detta ganska ofta så han lär säkert hata fotberöring när han väl är här, haha. Hicka har han fortfarande ganska ofta. Han lägger på sig ca 14 gram fett om dagen och är i stor sett färdig. Livmodern står tydligen som högst nu och jag känner ju tryck mot revbenen ibland men upplever inte att det är tungt att andas direkt. Imorgon ska jag till barnmorskan igen och det ska bli intressant att se om han har börjat fixera sig! Jag känner inte direkt något som skulle kunna tyda på det men å andra sidan vet jag ju inte riktigt vad jag i så fall ska känna.

BB-väskan är som sagt i princip klar. Det mesta är tvättat men vi har lite kläder och filtar kvar. Sängen är bäddad och vagnen har jag en plan för hur den ska bäddas. Något förlossningsbrev har jag inte skrivit och jag tänker faktiskt inte göra det heller. Det jag mest har funderat på, sen avnavling och perinealskydd, är etablerade arbetssätt på förlossningen så det är inget jag behöver tänka på. Det jag/vi funderat på i övrigt har barnmorskan redan antecknat till sammanfattningen, så det känns som att baserna är täckta liksom. I övrigt tar vi det som det kommer i dialog med förlossningspersonalen!  

1 kommentar:

Sofie sa...

Låter som att du är redo och har kloka tankar och förväntningar inför vad som komma ska!

Vår barnmorska sa med att sen avnavling numera är "standard" men jag tror jag ändå nämnde det snabbt i förlossningsbrevet.
Har skrivit med alla barnen men mest för att jag vet att vi båda är blyga och försiktiga så ville poängtera det.
Annas brev lästes dock först efter förlossningen, haha!

Och med My hann dom läsa men sen inte mycket mer!