torsdag 5 december 2019

Vecka 33




Att vara gravid är en tidsparadox, just nu känns det som att dagarna springer iväg samtidigt som det går låååångsamt.

Så vad händer nu? Den mesta informationen handlar om att han fortsätter lägga på sig vikt i ganska snabb takt, att han kan uppfatta ljus och mörker och märker skillnad på natt och dag. Mängden fostervatten har nått sitt tak och han har fått sitt eget immunförsvar. Han har också hicka ganska ofta tycker jag, det är en väldigt intressant känsla. Särskilt när det kombineras med hans vanliga vridande och vändande.

Jag känner mig fortfarande inte särskilt tung, men otymplig och lite stel. TENS underlättar en hel del tack och lov! Jag måste sluta tro att jag fortfarande kan böja mig fram som vanligt för att ta saker ur nedre delen av kylen, det tar emot en del och snart kommer det sluta med att jag står på huvudet i grönsakslådan...

1 kommentar:

Sofie sa...

När jag väntade Casper fattade jag liksom aldrig att man inte kunde gå mellan saker och liksom bara "dra" in magen! Haha!
Minns när vi gick på hockey och man skulle gå en bit in på raden. Antingen körde man magen i dom bakom eller dom framför...