måndag 20 april 2009

Put Your Records On

Läste Extra Östergötland på tåget in till Linköping. I den fanns det ett reportage om en man som blivit misshandlad av sin fru i många år. Ett mycket bra reportage, men jag retar mig på en formulering. "Omvänt relationsvåld". Vadå omvänt? Relationsvåld är alltid relationsvåld, oavsett vem som blir utsatt för det.

Sånt där kan jag gå och störa mig på en hel dag. Inte speciellt hälsosamt.

I lördags var jag och Lotta förresten ute och åkte igen. Först åkte vi till Vadstena där vi åt lunch, och sen begav vi oss ut på vägar som ingen av oss åkt förut. Till slut hamnade vi i Linköping via Klockrike. Vi åkte förbi mååånga fina hus på vägen. Ja tack, jag tar gärna ett av dom.

Avslutar med en "gammal" bild jag hittat. November 2006. Känns som igår.




Dagens låt: Corinne Bailey Rae - Put Your Records On

2 kommentarer:

Karrow sa...

Svar:Absolut! :D

Åh, den var helt magisk. Hans födelsedag och allt...helt mållös. ;)

Men förstår att den konserten du såg var fantastisk, det var ju Thåström du såg! :D

Nathalie sa...

Gud så vacker jag är... hahaha! Men ja, tiden går så jävla fort... sick!