tisdag 28 april 2009

Idioti

Satt och kollade på Sverige - Lettland igår. Jag vet att man inte kan lasta honom för allt, men: Stefan Liv ditt jävla såll! Vad höll du på med under straffläggningen?

Sen retar jag mig på att kommentatorerna ville få det till att han gjorde en fantastisk räddning i andra perioden (har jag för mig att det var). Det var ingen fantastisk räddning, den lettiska spelaren missade ju skottet totalt!

Nu var Huselius ganska dålig igår, men vilken spelare det är. Jag hoppas på att någon gång få återse honom i Linköping. Jag drömmer även om att återskapa lockout-kedjan med Huselius, Knuble och Morrison, men det känns ganska orealistiskt.

Det här är så fullständigt urbota korkat att det inte finns ord för det! Jag tror att det här på sikt skulle köra de svenska klubbarnas ekonomi i botten, och vem tror på fullaste allvar att något av de här fem lagen skulle kunna konkurrera med de ryska? Jag ser mycket hellre en match mot SSK än mot till exempel Severstal Tjerepovets, och det finns nog inte många som tycker annorlunda. Vad händer om lagen tröttnar på att vara ständiga bottenlag och vill tillbaka till Sverige och Elitserien? De kan ju inte bara hoppa in för att de har spelat där förut, då måste de få börja om i division 4 eller nåt.

Gör om, gör rätt: satsa på en utvidgning av Elitserien till att börja med!

1 kommentar:

MATILDA sa...

Alltså vad tänker dom med!? Dom är ju helt dumma i huvudet, dom förstör ju för svenska hockeyn :( elitserien kommer isf tillslut bli en serie som rankas vääldigt lågt, och bara småstäder här i norr kommer vara med i den serien pga pengarna:(

Precis, inte illa med kviteringen! :D

Jaa, synd att sånt ska måste hända tilsllut :/...