onsdag 6 december 2017

Hockeytjejer

Jag vet inte om det går att göra den här träffen rättvisa för den var helt fantastisk! Så mycket pepp, inspiration, nördighet och kärlek blandat med retsamheter. Lite bakgrund till den här träffen finns här.

Lördagen den 11 november klev jag upp tidigt (för att vara helg), full av förväntan och nervositet. Att ge mig iväg på något sådant här utan att känna någon mer än ytligt är ungefär så långt ifrån min comfort zone man kan komma. Plockade upp en Brynäs-supporter i Helsingborg och två Rögle-supportrar i Östra Ljungby och sedan bar det av mot helgens mål: Jönköping och Kinnarps Arena.

Lördagen ägnade vi åt supporterskap i allmänhet, våra upplevelser och det förhatliga "ladies night"-konceptet. Vi fick lyssna till Linda Brevitz, SLO i Hv71, som pratade om sin resa från ståplats till rollen som ordförande i supporterföreningen och sedan in i klubben. Även Kajsa Kalméus föreläste som sin resa som sportjournalist. Här finns hennes upplevelse av träffen. När eftermiddagen började övergå i kväll förflyttade vi oss från arenan och ner i Jönköping centrum. Där blev det middag på Harrys och en drink på Den Småländska Kolonin innan vi alla insåg att vi var helt slut.



Söndagen ägnade vi åt hockey generellt. Drömfemman baserat på första delen av säsongen, klubbmärken, matchtröjor, taktik, vilken spelare vi själva hade varit och så vidare. Vi fick även känna på en SM-medalj, den där jäveln som vi varit så nära... Sedan avslutade vi träffen med att Linda pratade om Ett Liv, en insamling till förmån för Stefan Livs minnesfond, och så gjorde vi var sitt armband i våra respektive klubbfärger.



Efter att ha lyssnat på Linda och Kajsa och umgåtts med dessa tjejer i ett dygn så känner jag mig så inspirerad och vill ta över världen, i princip. Jag vet inte hur ännu, men tänk att i någon form få jobba med hockey och supporterskap. Vilken dröm.

Inga kommentarer: