måndag 18 december 2017

Lucka nummer 18: När är balansen i livet perfekt enligt mig

Just nu har jag lite svårt att uppnå den perfekta balansen i livet eftersom jag inte har möjlighet att se så mycket hockey live eller få så mycket tid med mina vänner som jag vill. Annars är det vad balans i livet handlar om för mig. Lika mycket tid på hockey, med vänner och hemma med Jonas. Ja, och så en rimlig och hanterbar arbetsbörda givetvis, för tar den över så orkar man inte med något av det andra.

En stund där livet alltid känns i balans oavsett är lördagar kl. 10. Då är det frukost med melodikrysset och nybakade frallor från favorit-konditoriet som gäller. Arbetsveckan är avklarad och helgen ligger orörd framför en. Lugnt och skönt.


1 kommentar:

Sofie - Livet på landet med tre små sa...

Jag beundrar verkligen er och er fika att ni så slaviskt håller fast vid den!
Underbart att ni för traditionen vidare!