onsdag 13 december 2017

Lucka nummer 13: Min hemliga dröm jag inte vågat säga högt…

Min hemliga dröm är att skriva en bok. Jag sitter fast i det stadiet att jag går och väntar på inspiration, trots att jag vet att man inte ska börja så. Egentligen borde jag bara börja skriva men jag har svårt att få tummen ur. Kanske ett projekt för kommande semester?

Helst av allt vill jag skriva en fantasy/science fiction-serie och bygga upp en egen värld. Funderar ganska ofta på hur den världen ska se ut men jag har läst så många sådana böcker att det lätt hamnar i något som bara blir en dålig kopia. Det kommer inte bli lätt och sannolikheten att det blir något av det är minimal, men jag ska få ur mig de där böckerna någon gång.

1 kommentar:

Sofie - Livet på landet med tre små sa...

Vilken superdröm!
Men förstår dilemmat lite när man läst så otroligt många liknande böcker att man lätt fastnar i en halv kopia.
Du får försöka göra lite science fiction av något helt oväntat istället, livet i kommunhuset eller något!