lördag 30 december 2017

Julen 2017

Den smygstartade vi den 22 genom att bjuda hit Jonas föräldrar och syskon. Vi bjöd på lite enkel julmat och barnen fick sina julklappar, en väldigt trevlig kväll! Även vi fick julklappar, nya datorstolar (extremt välbehövligt) och två väldigt roliga äldre kokböcker.


Årets gran!

Den 23-29 spenderade vi sedan uppe i Östergötland. Julafton firades hemma hos mamma och pappa med bror, farfar, faster, kusiner, moster och morbror. Lugnt och skönt och med mat för ett helt kompani ungefär. Och givetvis Karl-Bertil Jonsson, inte en julafton utan det.

Mamma & pappas gran

Maaaaat!

Jag har visst varit snäll i år!

På juldagen gjorde vi absolut ingenting. Annandagen spenderade vi inne i Linköping, gick omkring och var nostalgiska och gjorde några små fynd på rean. Sprang på en av mina bästa barndomskompisar där inne, honom har jag knappt sett sedan vi slutade nian så det var väldigt kul!
Den 27 tog jag tag i att rensa bland mina grejer i förrådet. Slängde en hel del men hittade också väldigt mycket roligt som jag var tvungen att spara. Många saker från gymnasiet som fick mig att skratta rakt ut, haha. Vi var inte riktigt kloka...

Den 28 var det ÄNTLIGEN dags att gå på hockey! Mitt första besök på ståplats sedan 2014, det var verkligen på tiden. Stora delar av matchen var riktigt bra med fart och tunga tacklingar, men de slutade också spela två gånger och det höll på att kosta dem segern. Leder man med 6-2 ska det inte behöva bli spännande, men det blev det. Till slut blev det 6-5 och 3 väldigt sköna poäng.

Den 29 åkte vi hem igen, men först avslutade jag vistelsen med en lunchdejt med Nathalie! Vi spenderade en timme på Gusto i Mjölby med att prata om allt och inget, precis som vi brukade göra. Vi hade inte setts sedan i maj och det var dessutom första gången på länge vi var ensamma så det fanns en hel del att prata om. Hatar att ha henne så långt bort!




Hela vistelsen i Östergötland var så lugn och skön. Precis den jul jag ville ha!

1 kommentar:

Sofie - Livet på landet med tre små sa...

Låter som att ni haft en fin jul!

SV: Kände att nej jag behöver inte älta gammalt i år jag blickar framåt istället.
2017 var inget år som jag vill upprepa, nu vill jag ha ett nytt fräscht 2018!

Ja nej just karl bertil kan jag säga att det är något jag minns som äldre. Att man satt med mormor och såg.. Men ändå en härlig tradition som jag hoppas kunna få in i framtida jular.

Har ni en kökssoffa som ska plockas in/ner bara?
Annars har jag en till er.

Haha ja risken finns att han förväntar sig en kalender ala mor då men du får köpa en sån färdig och slakta den ;) haha!

Gott nytt år på er!