söndag 3 december 2017

Lucka nummer 2: Ett barndomsminne jag vill dela med mig av

En stor del av min barndom och yngre tonårstid har jag spenderat på diverse fotbollsplaner runt om i Östergötland. Jag var 7-8 år gammal när jag började spela och numera minns jag inte ens hur jag fick information om att Boxholms IF skulle starta ett lag för flickor födda 88-89. Något jag dock minns väldigt tydligt är om inte första matchen så en av de allra första. Bortamatch i Linghem, 5-manna, vi vinner och det jag minns tydligast är att jag gör mål då en hörna går via mitt knä och in. Anledningen till att jag minns det så tydligt är antagligen att jag snabbt hamnade som högerback och sedan inte gjorde så många mål, haha.

Just den känslan av att vinna tillsammans minns jag så väl. Jag älskade sporten, jag älskade att vara en del av ett lag och framför allt älskade jag att vara en del av det här laget. Vi var väl sammanspelade, det var bara någon säsong eller två vi inte vann vår serie och de enda som bjöd oss på motstånd var egentligen BK Zeros och Degerön-Godegårds IF.

En stor del av min barndom var leriga planer, tidiga inomhusträningar, blåslagna ben, gräsfläckar, cuper, träningsläger, bortamatcher mitt ute i ingenstans och en jäkla sammanhållning. Fick jag välja om skulle jag ta exakt samma beslut igen.




1999-2000 någon gång, tror jag

Inga kommentarer: