torsdag 16 mars 2023

Torsdagslista

Hur gammal är du om fem år?
Om fem år ska jag fylla 40. My god, är det verkligen inte längre kvar till det? Jag kan inte påstå att jag har åldersnoja egentligen, det är mer att det är märkligt  när man tänker på det.

Hur lång är du?
168 cm.

Vem ringde du senast? 
Privat: Jonas. På jobbet: ett av våra LSS-boenden.

Vem ringde dig senast?
Privat: Jonas. På jobbet: chefen för bemanningsenheten.

Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Det stämmer nog"

Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Det beror nog på vad det handlar om. Skickar betydligt fler meddelanden än jag ringer samtal dock.

Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta.

När vaknade du i dag?
04:30.

Vilken är din favoritjulsång?
Hmm, jag har knappt någon, julmusik är inte riktigt min grej. Fairytale of New York är väl okej.

Vilken är din favoritplats?
Blåvik.

Vad skrämde dig om natten som barn?
Minns faktiskt inget specifikt! 

Hur stor är din säng?
180 x 200.

Hur många kuddar har du i sängen?
3. Vill sova med huvudet rätt högt upp.

Vilka städer har du bott i?
Boxholm, Linköping, Helsingborg.

Känner du någon med samma födelsedag som din?
Japp, en kompis från gymnasiet. Det roliga är att vi träffats redan som bebisar, våra mammor var med i samma mammagrupp.

Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En natt, om man nu kan räkna att sova i tält i trädgården som att campa.

Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Min sambo är duktig på både de små och stora gesterna 💖

Har du någon piercing?
Räknas öronen? Annars nej, inte längre. Hade näspiercing mellan 15 och 23 års ålder.

Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Diverse tidningar, sociala medier och lite hjärngympa som ordlig, wordle, NY Times miniworldle, statele, emovi, wheretaken. Testa, det är skitskoj!

Vilket är ditt drömjobb?
Jag vet inte direkt om jag har något faktiskt. Skulle gärna jobba som nämndsekreterare igen under bättre förutsättningar, och i en civil roll inom polisen.

Svär du ofta?
Haha, jag svär väldigt ofta.

Vilken är din bästa egenskap?
Jag är strukturerad, lättsam och lojal.

Vilken är din sämsta egenskap?
Kort stubin och långsinthet.

Dina första tankar när du vaknar?
Mina första tankar kommer nog när jag sätter mig på tåget, från att jag slår upp ögonen till att jag går över vägen till stationen är det zombie-mode som gäller. Resa på mig, ta kläderna, göra mig iordning, ta matlådan, gå.

Biter du på naglarna?
Nope, inte gjort på många år faktiskt.

Sjunger du?
Jag sjunger på en hockeyläktare och när jag är ensam i bilen.

Vad ska du göra idag?
Jobba (vilket idag betyder diffa scheman och ha möte om assistansersättning), laga en riktigt kladdig krämig pastasås, pussla med Axel, natta honom, spela datorspel.

Inga kommentarer: