onsdag 15 mars 2023

Vab och egentid

Förra veckan blev det tre dagar vab, en för Jonas och två för mig. Det var ändå bra timing med snöstormen och inställda tåg får man säga, klart mycket trevligare att lägga pussel och titta på nalle puh än att trängas med strandade resenärer och behöva stå ut med trafikkaos och överfulla tåg (de som faktiskt gick). 

I söndags hade vi egentid hela familjen. Axel har saknat sin farmor och farfar (på tisdagen när Jonas pratade i telefon med sin mamma så satt en butter Axel vid matbordet och utbrast "jag VIIIIILL åka till farmor och farfar, jag är INTE snorig!") så Jonas tog med honom dit och så passade han på att fiska samtidigt. Axel hade det hur bra som helst och Jonas fick en helt okej stor gädda. Jag då? Jag gick till gymmet och körde ett monsterpass biceps, triceps, axlar och bröst som jag fortfarande betalar för i form av träningsvärk. Underbart! Jag kör fortfarande intervaller på löpbandet (springa 1 min + gå en min) som uppvärmning och jag hatar det fortfarande men jag orkar hålla högre takt i löpningen nu så det gör ju nytta. Ska upp något steg till i hastighet, sen ska jag öka tiden jag springer. Först 1,5 min och sen jobba mig upp till 2 min tänker jag. 

Coolingen i lördags

Inga kommentarer: