torsdag 2 mars 2023

En helg i Östergötland

Förra veckan var det sportlov, jag tog ledigt på fredagen och vi styrde kosan mot Östergötland. Första långresan för en blöjfri Axel och det gick hur bra som helst! Vi fick stanna en extra gång för att kissa bara. På väg upp gjorde vi även ett fikastopp i Tranås för att träffa Sofie och Pontus, så trevligt att kunna hänga lite i alla fall!

Anledningen till att vi åkte upp var att det på lördagen var dags för min julklapp, match och hotellnatt i Linköping. Så på förmiddagen lämnade vi Axel med mormor och morfar (han sa hejdå lite snabbt och var mest fokuserad på att han skulle kasta snöboll med/på morfar) och tog tåget in till Linköping. 

Vi lämnade väskorna på hotellet, slängde i oss var sin macka från subway och gick sen till samlingen på Royal Arms. Som har hetat Texas bar sedan 2016 men som ändå alltid kommer vara Royals.

Hemma i ett flagghav på sektion F. Matchen blev tyvärr det antiklimax jag var rädd för men det var ändå så jäkla fint att få vara hemma för en kväll. 

Efter matchen checkade vi in och gjorde oss redo för middagen, jag fick välja fritt och hade bokat bord på Cioccolata. En cosmopolitan i väntan på maten satt fint.

Mmmm, laxpasta. Den var helt otroligt god!

Med en brutal matkoma gick vi till Hemmakväll och köpte godis innan vi gick tillbaka till hotellet och bäddade ner oss med en halvtaskig komedi. Lyckades faktiskt se hela filmen innan jag somnade! Vi bodde på Elite Stora Hotellet och det var hur mysigt som helst.

Inte på bild: minivåfflorna. Kanske inte den största frukostbuffén jag sett, men en väldigt fin och god sådan vilket är det viktigaste.

Hemma. Jaja, jag är inte uppvuxen här men det är ändå Linköping som är hemma för mig. Det skaver alltid när jag har varit här. Helsingborg har gett mig mycket bra men det har aldrig känts som hemma och det var i Helsingborg jag nästan dog. Har otroligt kluvna känslor till staden jag bor i.

Vi checkade ut ganska omgående efter frukosten och tog tåget tillbaka till Boxholm där vi möttes av en pojke som haft världens bästa dygn och inte brytt sig ett dugg om att vi var borta. Vem bryr sig om mamma och pappa när man kan kasta snö in på granntomten med morfar? Östgötska vintergener aktiverade, haha.

Inga kommentarer: