onsdag 31 maj 2023

Kaninbebisar och mors dag



Vi har ett tag jobbat för att plantera idén att när han ska sluta med nappen så ska han ge dem till kaninbebisarna i Ängelholms hembygdspark. Vi hade uppenbarligen lyckats för i lördags så sa han, från ingenstans, att han ville åka och ge napparna till bebisarna. Så vi passade såklart på att fånga stunden! Packade ner nappar i en påse, skrev en liten lapp och sen åkte vi. Han var nog lite besviken på att kaninerna låg längst in i buren och sov för han stod och ropade på dem en stund. Vi knöt fast påsen på gallret, sa hejdå och han var superstolt när han gick därifrån. Han ångrade sig när han skulle sova och det gör han fortfarande, men jag tänker att det är en fördel att det kom på hans initiativ. Vi har sparat en napp till absoluta nödfall men den håller vi hårt på.

Efter besöket i hembygdsparken åkte vi till Höja. I fredags hade Axel nämligen berättat för alla på förskolan att han skulle till farmor och farfar i helgen, så vi kollade om ett besök skulle passa. Jag satt mest på altanen och läste, Axel körde skottkärra och hjälpte farmor i rabatterna.





På mors dag fick jag frukost på sängen och present i form av nya träningshandskar och en fin teckning. Helt enligt mina önskemål var dagen sedan väldigt lugn. Hade velat träna men mitt högra knä bråkade för mycket för att det skulle vara en bra idé. Vi åt lunch på Telegrafen, bakade äppelpaj och spelade en del tv-spel. Till middag fortsatte vi vår amerikanska resa med ett nedslag i Iowa, men mer om det separat!

Inga kommentarer: