onsdag 31 maj 2023

Två helger






Lördag 13 maj: Lunch på stan med Anna! Vi ville klämma in en sista gång innan deras bebis anländer och vi fick en väldigt skön dag på stan. Hamburgare på Tugg, glass från Cucco och strosande i solen, perfekt! Under tiden var resten av min familj i Höja och hade det lika bra, Axel njöt av friheten ute hos farmor och farfar och Jonas fiskade. Kvällen avslutades med middag på balkongen och svensk vinst i Eurovision! Ordningen återställd.




Söndag 14 maj: Träning såklart! Har hittills kört enbart överhandsgrepp vid marklyft, men nu bytte jag till mixat och kunde direkt lägga på 10 kg på mitt personbästa. Jag vet att skillnaden delvis beror på att jag är svag i greppet, men fy tusan för att träna upp greppstyrka! Så himla tråkigt. Möttes sedan av världens bästa sällskap när jag var färdig. Ungefär ett år efter att vi köpte cykeln har han växt i den ordentligt och det var dags för premiär utomhus.






Torsdag 18 maj: Långledigt för hela familjen då jag tog ut flexöverskott i ledigt på fredagen. Älskar att ha flextid och älskar att ha en chef som uppmuntrar en till att använda det till ledighet! Långhelgen inleddes med pannkaksfrukost. Sedan en fisketur för Jonas, ett träningspass för mig och till slut en fantastiskt god middag: regnbåge, primörer och brynt smörsås.









Fredag 19 maj: Axel är knäpp, han vägrar äta färdiga scones men han äter gärna degen. Efter den frukosten blev det storhandling och sedan en utflykt till Råådalen. Där grillade vi korv till lunch, promenerade, kastade pinnar och stenar i vattnet och fikade. Väldigt mysigt!





Lördag 20 maj: Jonas var på "kulturresa"/grabbkväll i Köpenhamn och vi andra maxade dagen! Först fika och melodikryss med farmor. Sen hade jag frågat Axel vad han ville göra och han ville åka bussen till dinosaurielekplatsen. Sagt och gjort! Efter en bra stunds lek tog vi bussen tillbaka ner till stan gick och köpte glass och passade på att göra några små ärenden innan vi gick hem igen. På kvällen fick han välja middag fritt och valde mcdonald's. En trött kille somnade sedan snabbt och gott och en lätt sliten Jonas trillade in några timmar senare.



Söndag 21 maj: En väldigt trött dag, jag hade sovit som en kratta och Jonas var bakis. Axel klagade dock inte det minsta på att bara mysa hemma, särskilt inte när han fick mac n cheese till middag!

Inga kommentarer: