tisdag 20 januari 2009

3-3 x3

De tre senaste hemmamatcherna har slutat 3-3. Gårdagens oavgjorda resultat innebar äckligt nog att HV gick ikapp. LHC och HV har lika många poäng och exakt samma målskillnad. LHC leder på fler gjorda mål.

LHC ska tydligen vara muntligt överens med Mika Noronen. Det tror jag vad jag vill om, eftersom det kommer från Sportbladet. Noronen har jag noll koll på, har knappt hört namnet förut. Men jag gillar finska målvakter. Och det verkar vara en skön typ. Se själva.

Pihl och Goren tänker jag inte säga något om, för hade situationen varit den omvända hade jag säkert jublat. Jag vet att många FBK-fans tycker att "ful-Pihl", i deras ögon Elitseriens fulaste spelare, fick vad han förtjänade. Och då vill jag veta en sak. Bortsett från förra slutspelet, vad har han mer gjort för fult? Nej, just det.
Jag tycker Pihl är alldeles för snäll. Och med det menar jag att han som är så stor och stark skulle kunna använda sin fysik mycket bättre. Det gäller de flesta av LHCs backar.

Visst kan man inte låta bli att imponeras av Viktor Ekbom?

Roligast igår? Att Jönsson fick 10 minuter för sitt gnäll.

1 kommentar:

Zouphie sa...

Ekbom är jäkligt bra, känns som han är lite underskattad av många...

Hannah vi måste gå och se en match snart!! Och det är verkligen ett måste!