söndag 4 januari 2009

Årets första seger + final

Läser om LHCs seger mot Frölunda på Sportbladet.

"Målvakten Daniel Henriksson fick plocka fram storspelet i sista perioden, men själv tycker inte Fredriksson att det var särskilt svårt."

Jomen. Korrekturläsning, existerar det på Sportbladet tro?

Ni ser, det går ju mycket bättre när jag är negativt inställd. ;) Det blev 2-3 och årets första seger var ett faktum. Oerhört skönt. Men vad fasiken hände med försvarsspelet i andra perioden?

Sen var det dags för semifinal i JVM, och jag lyckades missa första halvan av matchen. Efter många om och men lyckades Sverige vinna. Trots kanadensiska domare. Den här turneringen har inte direkt mildrat mitt hat mot Kanada. De har ett mycket bra lag, det måste erkännas, så varför fuska, jävlas och hålla på? De är lite som FBK faktiskt. Fuskar, filmar och anser sig vara oslagbara. Åh, vad jag hoppas att Sverige vinner, fy fan vad kul det skulle vara!

Steve Yzerman var förresten med i SVT's JVM-studio igår, och jag kunde inte låta bli att tänka på "Yzerman kompar på kastruller". Hahaha, internt skämt...


Jag har precis skjutsat lillebror till Mjölby, och det var lite skumt. 32:an var inte så farlig, men i övrigt... Haaaalt!

Inga kommentarer: