torsdag 22 januari 2009

En in, två ut

Jag har laddat ner en GBA-emulator och Super Mario Land 1 & 2. Farligt farligt, nu kommer jag få svårt att få något vettigt gjort.

Att jag och Sofie brukar ha problem med tekniska saker är nog allmänt känt (undrar hur många mp3-spelare vi avverkade på gymnasiet?). Men idag tror jag nog vi satte något slags rekord. Det var konstiga toner, avbrutna uppringningsförsök och allmänt konstigt.

Där ser man, ryktet om Mika Noronen var visst sant. Jag har som sagt knappt hört namnet förut, men jag gillar finska målvakter. Ah, vi får väl se hur det går. Inte helt oväntat blev det då Jonas Fransson som fick lämna klubben. Undrar vad Pascal kommer säga som det? Ska bli intressant att höra. Jag gillar Fransson. Han är inte den bästa andremålvakten i Elitserien om vi jämför alla, men sett till den otacksamma rollen som andremålvakt tycker jag att han är den bästa. Han hanterar den rollen mycket bra. Tack för din tid, tack för tokräddningen mot HV förra säsongen och lycka till i framtiden!

Fransson nummer 2, backen Johan, lämnar också LHC. Tråkigt tycker jag. När han är på topp är han grym. Men det är inte första gången han lämnar en klubb mitt i säsongen. Så frågan är ju om Lener verkligen har fryst ut honom för att han inte gillar honom, eller om han har problem med att ta en bänkning på rätt sätt, bita ihop och kämpa på? Det lär vi aldrig få veta.

Nu ska jag spela lite, och sen ska jag sova.

Inga kommentarer: