fredag 16 januari 2009

Hockey igår

Igår var jag och pappa och såg LHC mot HV. En inte allt för bra match, men ändå underhållande. 3-3 var rättvist. Men jag retar mig på att LHC inte kan utnyttja de lägen de får. Hade de gjort mål på de frilägen och öppna målchanser de fick igår hade de vunnit med 7-3 eller nåt. Kyla, någon?

En av de roligare sakerna med gårdagens match var att Victor Ekbom gjorde Elitseriedebut och klarade sig riktigt bra.

Det är ju synd att Mattias Tedenby spelar i fel lag.

Hört i pausen: "- Du ska inte bli medlem i White Lions då? - Njae, där är det ju bara en massa huliganer." Jomen. Här drar vi alla över en kam.

Jag har fortfarande oerhört svårt att se Jämtin i LHCs fina tröja.... Men han är en av få som står upp för sina lagkamrater. Iaf de senaste matcherna har det varit så.


Hockeyombudsmannen är enligt mig ett fånigt påfund, men igår blev det ganska komiskt. Man kan nämligen SMS:a åsikter och frågor till HO och det visas på jumbotronen. Efter videobedömningen dök följande upp: "Var är måldomaren från Rögle när man behöver honom?" Ja, det undrade jag också. ;P

Inga kommentarer: