söndag 8 mars 2009

Utjämnat

Gårdagens match slutade 4-0, och det är numera utjämnat i kvartsfinalserien. Just nu struntar jag fullständigt i vad Hlavac tjänar och debatten runt det, för tillfället är han värd varenda krona. Vilken spelare det är! Men matchens lirare var helt klart Niklas Persson. Han är sådär underbart tjurskallig och bra, och man börjar ju nästan undra vad han äter när det är dags för slutspel. Hans spel i BP igår kan beskrivas med ett ord: världsklass.

Vilket jubel det blev när Hlavac gjorde 1-0 på straff. Tror nästan taket lyfte. För att inte tala om när publiken vrålade "HLAVAC!!"... Gåshud. Och då kollade jag på matchen på datorn, hade jag varit på plats hade det blivit gåshud x10.

Jag hittade en rolig kommentar från Skellefteås lagkapten Norgren i Norran idag: Hur mycket betyder det att få hemmaplan? – Mer än vad det gör här i alla fall. Den här publiken ger mig inget. Haha. Du har en Skellefteåtröja på dig, Norgren. Varför skulle vi ge dig något?


Pappa kollade förresten på HV - Timrå på Kanal 5. Det tog ungefär fem minuter, sen hörde man "fan vilken dum publik de har där nere". All publik är enögd, det hör till. Men det finns några riktiga stjärnor i Kinnarps. Slipsnissarna bakom bortalagets bås till exempel, de som kastar ner program och allt möjligt i båset. Eller dom som spottade på Brynässpelarna. Dessutom är bortastå så otroligt korkat placerat att det brukar regna in snus och annat där. Det finns en anledning till att jag inte sätter min fot i den arenan.

Jag säger inte att Linköpings publik är den bästa, verkligen inte. Men dom (vi) spottar åtminstone inte på motståndarna.


För övrigt hoppas jag att Thörnberg blir avstängd länge. Idiot. Men med den disciplinnämnd vi har är det väl att ha för höga förhoppningar.

Inga kommentarer: