torsdag 14 maj 2009

Labb och nyförvärv

Ja, labb idag. Jag, Katja och Emil bildade ett oslagbart (nåja ^^) team. Roligt hade vi i alla fall, men det berodde nog mest på att vi var övertrötta allihopa. Vi skrattade åt precis allt.

"- Jag ser... Eh, har ni sett Bruce Den Allsmäktige? Känns som om jag är i det där rummet, det är vitt överallt!"

Idag blev det officiellt. Niclas Hävelid är klar för LHC. Kontraktet är på 1+1 år. En mycket bra värvning, i alla fall på pappret. Hela laget ser förresten mycket bra ut på pappret. Norrena, Mårtensson, Johansson, Hävelid, tjeckerna (om ni lär er vad "hemjobb" innebär!)... Nyp mig i armen någon. Hoppas bara tränarna får ihop laget.

Det finns en negativ sak med det här. Köpelagsdebatten kommer förmodligen ta fart igen. Det må vara för att jag håller på LHC, men det känns som om det i media målas upp som att de andra lagen värvar smart (om än dyrt), medans LHC köper spelare.

Äh, jag orkar inte. Tänker inte lägga mig i den debatten i år. Jag tänker vara glad för att vi har en riktigt stark trupp och längta till september istället.

Inga kommentarer: