fredag 2 september 2011

Fredag

Kursen om kunskap och kommunikation har idag avslutats, och nu sitter jag här och försöker komma på hur jag ska formulera inledningen på hemtentan. Jag vet vad jag vill ha sagt men får inte riktigt till någon bra början.

Men det ger väl sig till sist. Det har i alla fall varit en intressant kurs, även om den inte gav mig speciellt mycket nytt. Jag var redan innan medveten om min kognitiva strategi, mitt förhållningssätt och att jag är teoretiker ut i fingerspetsarna i princip. Men det är ändå nyttigt att fundera på hur man fungerar och vilka starka respektive svaga sidor man har.

Kursen har även handlat lite om mål och ambitioner, och jag har en väldigt högtflygande ambition: UDs diplomatprogram. Jag är väl medveten om att det är tufft och att chansen att just jag blir antagen är väldigt liten, men jag ska ändå söka! Det vore galet roligt att bli antagen, men blir jag inte det är det ingen större fara. Jag skulle tycka att det var lika roligt att jobba på kommunal nivå, eftersom det påverkar människor mer direkt.

Känns onekligen som att jag har hamnat på rätt utbildning. :)


Tatuering kanske?

1 kommentar:

Emelie sa...

Låter lite som min far ;)