tisdag 27 september 2011

Höst i Linköping


Kursintroduktion och prat om legitimitet och maktbegreppet idag. När han kom till diskursiv och strukturell makt och nämnde patriarkatet suckade jag högt inombords och ville mest skrika "låt min statsvetenskap vara fri från den där skiten!". Antagligen för att jag håller på att plåga mig igenom Moira von Wrights rapport om jämställdhet i fysikläromedel. Trams.

Det bör kanske tilläggas att jag inte anser genusvetenskap och jämställdhet vara trams per se, men när det dras så långt som i von Wrights fall (vilket händer väldigt ofta), då blir det bara otroligt löjligt och jag kan inte ta det på allvar.

Annars: biljett till Kravall Originall köpt, AIK krossades med 5-2 igår, någon är väldigt lycklig över Helsingborgs sm-guld och jag är återigen fast i ett The Sims-beroende.

1 kommentar:

Sofie - Mamma till två små sa...

GEnus är ett ord man ofta stöter på i mammabloggar och mammalivet. Stor grej nu förtiden. Tycker själva tanken är väl god men kan bli lite för mycket ibland bara...

Till och med så att jag tyckte att det var kul för HIF och för skåne att ett "riktigt" lag fick vinna! :)

Ha en fin kväll..