torsdag 21 oktober 2010

101021

Då jag aldrig hade varit med om en urnnedsättning förut hade jag ingen aning om vad som väntade mig när jag kom fram till kyrkogården i förmiddags. Det visade sig bli en enkel, fin stund. Ett litet avslut. Vädret var helt perfekt, likaså lyktan och blommorna. Det blev jättefint.
Men jag måste erkänna att det var en absurd känsla att se urnan och tänka på vad som finns däri.

Nu på kvällen har jag och Jonas varit på hockey, LHC mot Färjestad. Tjeckernas återkomst och Junlands första match som bortaspelare i Cloetta Center. Det blev ju inte riktigt som jag ville då Färjestad vann. Men Junland fick i alla fall veta att han levde, och i första perioden var han så störd av det att han knappt vågade ha pucken i mer än en sekund.

Ganska svårt att vara sur efter den här förlusten egentligen. De spelade ändå ganska bra. Dock var domarinsatsen riktigt skrämmande dålig, och det är inte lätt att i princip spela 5 mot 6 en hel match. Samtidigt ska man inte skylla förlusten på domarna då LHC själva missade lägen som absolut inte får missas och gav bort lägen man absolut inte får ge bort. Då blir det svårt att vinna.

Nu ska jag spela lite NHL 09, och sen sova.

Inga kommentarer: