onsdag 13 oktober 2010

Caustic Disco

Jag hatar fotnoter! Vi var dumma nog att inte infoga fotnoter i arbetet direkt när vi skrev, så det har vi ägnat 4,5 h åt idag. Kul. Men nu är arbetet klart och inskickat i alla fall. Det kanske är lite rörigt, men det speglar Linköpings kommuns organisation i den här frågan väldigt väl. Allt har varit en enda stor röra.

Igår var vi på hockey, och "vad fan hände?!" speglar matchen ganska bra. Första perioden var riktigt, riktigt dålig. Det var Lener-vibbar på spelet. Någon enstaka spelare försökte lite då och då, men i övrigt såg de mest ointresserade och loja ut. Så jag undrar vad som sades i första pausen, för det var ett helt annat lag som kom ut i andra perioden. Det var fart, intensitet och tacklingar - allt det där vi vant oss vid att se med Särkijärvi som tränare. 0-2-underläget kvitterades och till sist blev det vinst på straffar. LHC borde ha vunnit på ordinarie tid sett till skottstatistik och spelövertag, men efter den inledningen går det inte att klaga på 2/3 poäng.

Så underbart att se att de kan ta tag i sig själva sådär, att de kan vända ett underläge och uselt spel till bra spel och vinst. Inte direkt något man varit bortskämd med de senaste säsongerna.


Dagens: Velvet Acid Christ - Caustic Disco

Usch, jag är så jäkla trött. Helst skulle jag vilja sova nu, men nej, jag måste laga mat.

Inga kommentarer: