tisdag 22 november 2011

Framsteg men ändå inte

Jag sitter och spelar tv-spel och Jonas lagar mat, fläskfilé står på menyn. Inga klagomål på uppdelningen från min sida, haha.

Igår lyssnade jag på LHC - Färjestad. Det känns lite fel att gnälla när laget äntligen vann, men vad är det egentligen som pågår? Hur kan ett lag med denna forwardbesättning göra så otroligt få mål? Varför får Persson fortsätta spela när han inte har ett rätt? Varför får inte Lorentzon spela mer när han gång på gång visat upp resolut och bestämt försvarsspel? Man vill mest skrika "VAD ÄR DET SOM PÅGÅR?"

Jag hoppas verkligen inte att denna och eventuella framtida vinster får ledningen att slappna av och känna att det är lugnt, för det är det inte. Saker måste bli betydligt bättre.

En av få positiva saker är att sist vi var så här dåliga, till och med sämre, vid den här tiden på säsongen var 06/07 och då slutade det med en finalplats.

1 kommentar:

Sofie - Mamma till två små sa...

Kunde nästan varit rögle du skrev om ju ;)
Känns inte som att dom vann utan mer förlora en poäng. Att släppa in ett så uselt mål med en minut kvar är dåligt dåligt..

Att jonas är så duktig och lagar mat.. tänk om min gubbe kunde fatta sånt...