måndag 14 november 2011

Vård och omsorg

"– Vi tar detta på allvar, men jag tror att det här handlar om enskilda fall där det inte har fungerat bra", säger statsministern.

"Jag har själv rest väldigt mycket i svensk äldreomsorg och i kontrast till det vi hört om de senaste dagarna så har jag sett många exempel på bra omsorg."


Var besöken oanmälda? Tanken har inte slagit dig att det var enskilda fall du såg? För faktum kvarstår att äldrevården är full av slutkörd personal, och hur underbar en person än är, hur mycket den än är på rätt ställe så orkar man bara till en viss gräns. Så länge det inte finns tillräckligt med personal så kommer det slarvas. Oftast inte med stora saker (hoppas jag!), men kanske med små saker och det är för mycket!

Men vad vet jag? Jag är bara en simpel student som råkar sommarjobba i köket på ett äldreboende. Jag är ingen politiker.

1 kommentar:

Sofie - Mamma till två små sa...

Vet inte om du såg ett program om en stackars tant som ingen ville ta emot på SVT2 häromdagen.
Måtte man ALDRIG bli gammal och sjuk säger jag bara...
Knall fall och dö på topp det låter som min plan.. Usch...

Sv: barnen är piggare idag. Jag har ont i halsen och snorig näsa.. :(

Låter som min dator på expert. andra gången sa killen i kassan: Välkommen åter :). Svara lite lätt att hoppas inte jag kommer åter, och inte med datorn.. Han skratta och sa att nej det skulle inte behövas... Två besök till på det har det blivit ;) Hatar verkligen elektronik :)