tisdag 8 november 2011

Helg i Höja

Som vanligt en mycket trevlig helg i Skåne. Fredagen bestod som sagt av hockey där jag fick bevittna något jag inte trodde var möjligt: ett power play sämre än LHCs. Lördagen började med en tur till Väla, där jag fick min present. Jag är mest fascinerad över att Jonas gjorde något han sagt att han aldrig skulle göra med mig: shoppa kläder, underkläder dessutom.

Sedan såg vi cupfinalen mellan HIF och Kalmar i väntan på kvällens gåsmiddag. Blev en mycket trevlig kväll med god mat, en hel del skratt och den pinsamma historien om mitt bensinstopp i somras drogs upp...

På söndagen var vi på en mycket mysig julmarknad på Vrams Gunnarstorp. Fanns massor där jag skulle vilja ha, och det väckte längtan till första advent och att få plocka fram ljusstakar och stjärnor. Det blev även en tur till Klitterhus så att jag fick leka lite med min kamera, haha. På kvällen kom Sofie och familj förbi och fikade.

Gårdagen blev en lååååång dag. Upp 04:30, för 05:57 skulle tåget gå från Hässleholm. Det gjorde det dock inte. Det blev strömlöst mellan Malmö och Lund, och trots att tåget vi skulle åka med redan hade passerat det området stod det stilla på spåret. Totalt blev vi 65 minuter försenade, så när vi var hemma igen var det bara att hoppa i duschen, packa om väskan och bege sig till skolan. Inte de bästa förutsättningarna för en tretimmarsföreläsning om BNP och konjunkturer, sista timmen var det svårt att hålla ögonen öppna.

Idag är jag ledig och ska ägna dagen åt att plugga och spela tv-spel. Och jag tänker börja med det sistnämnda.


Jag är ganska nöjd med den sista bilden...

Inga kommentarer: