onsdag 16 november 2011

Nö(r)lösning

Nu är nog hårddisken på väg att ge upp helt. Den fungerar korta stunder då och då, men annars ger den mig bara nya felmeddelanden hela tiden. Vad gör man då? Jo, då lägger man ett minimalistiskt operativsystem på ett usb-minne! Nu ska jag bara lära mig hantera fluxbox fullt ut, stor omställning för mig som är van vid KDE...

Stilpoäng till den som visste vad fluxbox och KDE är utan att googla!

Tror att jag har en trevlig förkylning på gång, för när jag vaknade idag var halsen helt åt helvete. Så nu ska jag göra två diagram angående Turkiets konjunkturläge, och sedan ska jag slappa hela dagen och hoppas att det inte blir värre.

1 kommentar:

Sofie - Mamma till två små sa...

Sv: tack! Känner lite så att om jag lägger ut matsedeln så MÅSTE jag följa den.. Så bra pepp på mig med :)

Ja att gå så långt som att göra livet slut vid 55 vill jag inte. Men man vill nog inte hamna i den sitsen att ingen kan ta en och att lägga sitt liv i barnens händer.
Hur mycket jag än älskar mina föräldrar så hade jag nog aldrig velat vårda dom i livets slutskede... Har inte kunskapen eller det där opartiska ögonen som man nog måste ha...

Min förkylning bröt ut i måndags och kämpar på än.. hatar barnförkylningar!

Och appropå teknik så klabbar kameran nu när datorn fungerar någorlunda!!!

Krya på dig och datorn!